Тази рецепта за чеснов хляб в еър фрайър е възхитителна и лесна за приготвяне гарнитура, която е идеална за следващата ви италианска вечеря. С помощта на въздушен фритюрник ще постигнете вкусно хрупкава текстура отвън, като същевременно хлябът ще остане мек и ароматен отвътре. Само с няколко прости съставки и минимално време за подготовка ще имате апетитен чеснов хляб, който ще впечатли семейството и приятелите ви.
няма оценка
Приготвяне 10 минути
Готвене 6 минути
Общо Време 16 минути
Ястие Гарнитура
Кухня Italian
Порции 2
Калории 330 kcal

Продукти
  

  • 1 багета (около 250 г, нарязана на парчета с дебелина 2 см)
  • 100 г масло (безсолно масло, омекотено на стайна температура)
  • 4 скилидки чесън (нарязани на ситно или начукани)
  • 20 г магданоз (нарязан на ситно)
  • сол (на вкус)
  • черен пипер (на вкус)
  • 50 г пармезан (по избор)

Инструкции

  • В малка купа смесете омекналото масло, счукания чесън, нарязания магданоз, солта и черния пипер. Разбъркайте добре, докато всички съставки се смесят добре.
  • Загрейте еър фрайъра на 180°C за 3-5 минути.
  • Разпределете обилен слой от сместа с чесново масло върху едната страна на всяка филийка багета. Ако желаете, поръсете малко настърган пармезан върху намазаната с масло страна.
  • Поставете намазаните с масло и подправени филийки багета на един слой в кошницата на фритюрника, като се уверите, че между тях има достатъчно място за добра циркулация на въздуха.
  • Гответе чесновия хляб във въздушния фритюрник за 4-6 минути или докато краищата станат хрупкави и златистокафяви. Не забравяйте да наблюдавате хляба, за да не загори, тъй като времето за готвене може да варира в зависимост от модела на фритюрника.
  • След като чесновият хляб е готов, внимателно го извадете от фритюрника с помощта на щипки или шпатула. Оставете го да се охлади за минута-две, преди да го сервирате.
  • Сервирайте чесновия хляб топъл, като вкусна добавка към паста, супа или салата. Насладете се!

Съвети

  • За да осигурите равномерно изпичане, опитайте се да нарежете филийките багета възможно най-равномерно.
  • Когато поставяте филийките багета във фритюрника, уверете се, че не са препълнени, за да осигурите правилна циркулация на въздуха и равномерно готвене.
  • Коригирайте времето за готвене, ако е необходимо, в зависимост от конкретния модел фритюрник и личните си предпочитания за хрупкавост.
  • Ако искате да добавите малко допълнителен вкус, поръсете с люспи червен пипер или щипка червен пипер върху намазаните с масло филийки багета преди готвене.
  • Наблюдавайте хляба по време на готвенето, за да не загори, тъй като при различните еър фрайъри времето за готвене може да е малко по-различно.
 

По-здравословни алтернативи

 
  • Използвайте пълнозърнеста или пълнозърнеста багета вместо бяла багета за повече фибри и хранителни вещества.
  • Намалете количеството на маслото, като използвате заместител на маслото или зехтин, който съдържа по-здравословни мононенаситени мазнини.
  • Ако решите да включите сирене в рецептата си, изберете нискомаслено или обезмаслено сирене пармезан.
  • Добавете повече пресни билки като босилек или риган към сместа с чесново масло за допълнителен вкус без допълнителни калории.
  • Сервирайте чесновия хляб с гарнитура от пресни зеленчуци или здравословна салата, за да балансирате ястието
Ключови думи багета, чесън