Тиквичките са нискокалорични и богати на основни хранителни вещества, включително фибри, витамини и минерали, което ги прави изключително питателен и вкусен избор за следващата ви междинна закуска или гарнитура. Уникалният метод на готвене във въздушен фритюрник запазва естествената влага на тиквичките, като същевременно осигурява хрупкава външна част, осигурявайки перфектен баланс на текстурите при всяка хапка.
няма оценка
Приготвяне 15 минути
Готвене 10 минути
Общо Време 25 минути
Ястие Вегетарианска, Гарнитура, Предястие
Кухня Американска
Порции 4
Калории 167 kcal

Продукти
  

  • 2 средно големи тиквички около 400 г, нарязани на пръчици с дебелина 1 см
  • 60 г панировъчна галета панко
  • 30 г г настърган пармезан
  • 5 г г сушени италиански билки или смес от сушени босилек, риган и мащерка
  • ½ ч.л. чесън на прах
  • сол на вкус
  • черен пипер прясно смлян, на вкус
  • 1 яйце леко разбито
  • 30 мл мляко всякакъв вид
  • Спрей за готвене за кошницата на фритюрника

Инструкции

  • Загрейте предварително фрайъра на 200°C
  • В плитък съд смесете галетата, настъргания пармезан, сушените италиански билки, чесъна на прах, солта и черния пипер. В отделен плитък съд разбийте заедно леко разбитите яйца и мляко.
  • Потопете всяка пръчица тиквичка в яйчената смес, след което я натиснете в сместа от галета, като се уверите, че всички страни са равномерно покрити. Внимателно изтръскайте излишното покритие.
  • Леко напръскайте кошницата на въздушната фритюрница със спрей за готвене, за да предотвратите залепването. Поставете покритите пръчици от тиквички на един слой върху кошницата на еър фрайъра, като внимавате да не се припокриват.
  • Поставете кошницата и гответе тиквичките за 10 минути, като ги обръщате по средата, или докато станат златисти и хрупкави.
  • Поставете внимателно готовите пръчици от тиквички в чиния за сервиране и сервирайте веднага с любимия си сос за потапяне, например маринара или ранчо.

Съвети

  • Почистете пръчиците от тиквички с хартиена кърпа, преди да ги намажете, за да може яйчената смес и сместа от галета да прилепнат по-добре.
  • За безглутенов вариант използвайте безглутенова галета или бадемово брашно като алтернатива на панировката.
  • За веган вариант заменете яйцето и млякото с растително мляко и използвайте веган сирене вместо пармезан.
  • Опитайте да експериментирате с различни билки и подправки в сместа за галета, за да придадете уникален характер на тази рецепта.
  • Ако пържените картофи от тиквички не са толкова хрупкави, колкото ви се иска, можете да увеличите времето за готвене с няколко минути, но внимавайте да не ги препечете, тъй като това може да доведе до кашавост.
Ключови думи Еър Фрайър, тиквички