Домашен Таханов Сос

от | юни 5, 2023 | Сосове | 0 коментари

рецепта за тахини сос рецепта
Разкрийте тайната на ароматното и здравословно хранене с нашия домашен сос тахан. Приготвен от препечени сусамови семена и зехтин, този кремообразен, богат на хранителни вещества сос е лесен начин да включите здравословни мазнини и минерали в диетата си. Насладете се на кадифената му текстура и ядковия му вкус, докато добавяте здравословен щрих към ястията си!
няма оценка
Приготвяне 15 минути
Общо Време 15 минути
Ястие Сосове
Кухня Близкия Изток
Порции 5
Калории 550 kcal

Продукти
  

  • 150 г сусамови семена препечени
  • 60 мл зехтин екстра върджин
  • 2 с.л. лимонов сок прясно изцеден, около 30 мл
  • 1-2 скилидки чесън обелени
  • сол на вкус около 1/2 ч.л.
  • 60 мл вода или повече за желаната консистенция

Инструкции

  • Започнете с препичането на сусамовите семена. Поставете ги в сух тиган на средна температура и бъркайте непрекъснато, докато станат златистокафяви и ароматни. Това трябва да отнеме около 3-5 минути. Внимавайте да не ги изгорите.
  • След като сусамовите семена са препечени, оставете ги да се охладят за няколко минути.
  • Прехвърлете охладените сусамови семена в кухненски робот или блендер. Добавете обелените скилидки чесън и обработвайте, докато се получи трошлива паста.
  • Добавете зехтина, лимоновия сок и солта. Преработете отново, докато всичко се смеси добре.
  • Започнете да добавяте вода, по една супена лъжица, и продължете да пасирате, докато постигнете желаната консистенция. Сосът трябва да е кремообразен и да може да се излива.
  • Опитайте и коригирайте подправките, ако е необходимо. Вашият сос от тахан вече е готов за сервиране!

Съвети

  • Домашно приготвеният тахан е изключително универсален. Той може да се използва като дип, дресинг за салати или като сос за фалафел, печени зеленчуци и месо на скара.
  • За да добавите малко пикантност към соса тахан, помислете за добавяне на щипка лют червен пипер.
  • Ако сосът ви е твърде гъст, добавете още малко вода или лимонов сок и пасирайте отново, докато постигнете предпочитаната от вас консистенция.
  • Съхранявайте соса  в херметически затворен съд в хладилника. Той трябва да остане свеж до една седмица.
  • Таханът е богат на здравословни мазнини, витамини и минерали, включително магнезий и фосфор, което го прави питателна добавка към ястията ви.
Ключови думи сос, сос тахан, тахан